Sider

søndag den 3. november 2013

Fantastisk Ferie

Dette indlæg har ikke noget med håndarbejde at gøre, men en ting det har fyldt rigtig meget i mit hverdag, både før under og efter. :-)

Efter vi flyttede ud af vores lejlighed, nåede vi kun lige at bo en 5 dage hos mine svigerforældre, inden vi tog på ferie. Det var en helt fantastisk ferie, derfor vil jeg lige dele nogle af de bedste biller fra turen. Vi var tre dage i Singapore og derefter lidt over to uger på Borneo i den malaysisk del. Turen gav rigtig mange oplevelser som virkelig kan anbefales. 


Pingvinerne er fra Singapore Zoo. Jeg synes at Singapore Zoo er den bedste zoologiske have jeg har set. Dyrene går ikke i burde, som man ser her hjemme, i steder er der vand omkring, og de holdes inde ved at de ved at der er der de bliver fodret. I det hele taget virker det som om mange af dyrene har det meget bedre end i mange andre zoologiske haver.


I Singapore er der en rigtig stor botanisk have, hvor en del af denne er en orkide have, med 3000 forskellige orkideer. Der var virkelig mange virkeligt flotte blomster.. Så hvis der er nogen der mangler et billede af en orkide så ringer i bare for jeg har rigtig mange, men jeg skal nok lade være med at ligge dem alle sammen op. ;-) 


Da vi ankom til Borneo, skulle vi de første dage bo i Kota Kinabalou. Det er en rigtig fin by, dog er der lidt beskidt og slet ikke så udviklet som Singapore, men en hyggelig by, man lige skal lærer at kende før man sætter pris på den.



Der er rigtig mange fine ting at se i Kota Kinabalou, blandt andet et kinesisk tempel, hvor dette billede er fra.



Vi var også ude og se en landsby hvor de viste hvordan de indfødte levede for mange år siden. Og jeg skulle da selvfølgelig prøve at skyde med sådan et pusterør.. (og det var jeg faktisk overraskende god til)


En af de helt specielle oplevelser vi havde på turen var ude ved Gomanton Caves. Vores guide havde hørt fra en af de andre guider at der muligvis var en orangutang med en unge lige ved grotten. og som man kan se på billedet var dette helt rigtigt. Vi stod lige neden under det træ hvor de sad oppe i. Det var helt fantastisk og meget specielt at være meget få meter fra sådan et specielt dyr. Senere på turen så vi også andre typer aber. Men der kommer alt for mange billeder hvis jeg skal vise dem alle sammen :-)





Efter mødet med orangutangerne sejlede vi en time ud fra Sandakan til Selingan Island, hvor vi skulle se havskildpadder. Ø'en i sig selv var helt fantastik. Vand var helt klart og vi snorkede også rigtig mange flotte fisk. Vi har på andre ferier snorklet nogle fantastiske steder, og det her var klart et af de bedre. Jeg har altid været ret vild med Find Nemo, men har aldrig set en klonefisk, men det har jeg nu.  


Her er endnu et billede fra Selingan Island, eller Himmel på jord.. ;-) 

Efter Selingan Island tog vi tilbage til Kota Kinabalou hvor vi borede 6 dage på Shangri La Resort. De dage vi havde her stod på totalt afslapning hvilket der også var brugfor efter halv anden uge fyld med oplevelser. 

Det var også her min kæreste valgte at spørge om jeg ville giftes med ham.. Og det ville jeg selvfølgelig gerne ;-) Det kan derfor være at der i løbet af de næste tid kan komme nogle billeder om bryllups planlægning. :-)

// Marie 

2 kommentarer:

  1. Stort tillykke :) Jeg vil gerne følge med i dine forberedelser.
    Sikke nogle skønne billeder du har taget. Mange af dem ligner dem man ser i et rejse katalog :)

    SvarSlet